Circulair wegmeubilair: bebording

video: Video Circulair wegmeubilair: bebording

Verkeersborden langs de weg zouden langer meekunnen dan nu vaak het geval is. Dit komt door werkzaamheden of nieuwe regelgeving. Zonde, want sommige borden kunnen wel 40 jaar mee. Rijkswaterstaat laat het bestaande meubilair opknappen en zet het opnieuw in langs de weg. De verkeersborden worden uit de grond gehaald en naar onder andere AGMI & Traffic Lighting gebracht. Sommige borden zijn lang in gebruik geweest en te oud en versleten om opnieuw in te zetten. De folie op het bord kan versleten zijn of er zit bijvoorbeeld hardnekkig vuil op. AGMI Traffic & Lighting schuurt na controle de oude sticker van de borden en maakt het oppervlak grondig schoon en vetvrij. De nieuwe bestickering op maat kan starten. Dit duurt zo’n 2 uur. Rijkswaterstaat streeft naar 50% minder Co2-uitstoot in 2030 en geheel afvalvrij werken in 2050. Dit voor het hogere doel: een circulaire economie in 2050. Om dit te bereiken werken we nauw samen met onze partners, zoals aannemers, leveranciers, collega-wegbeheerders. Hergebruik van verkeersborden is ruim 30 procent goedkoper dan het creëren van nieuwe exemplaren en zorgt voor minder CO2-uitstoot. Alle hernieuwde circulaire borden kunnen bij hun nieuwe plekje weer 20 jaar mee! Geheel in de geest van de circulaire economie.